Извештај са Акција

Претрага сајта

Оглашене акције су намењене само за чланове ПСД Копаоник као и за чланове:

• Планинарског Савеза Србије,
  • Планинарског Савеза Београда,
  • Оријентиринг Савеза Србије,
  • Оријентиринг Савеза Београда

ZATVORI

Датум одржавања акције: 5.5.2012.
Водич туре: Зоран Николић
Највиши врх(м): 696
Број учесника: 22, Копаоник: 11
Пређено километара: 19
Надморска висина(м): У: 600, С: 600

Планинарска акција Букуља од Гарашког језера одржана је према Плану активности ПСД Копаоник за 2012. годину. На акцији је учествовало 20 планинара из Београда из ПК Копаоник (11), ПК Железничар (5), ПК Победа (3) и ПД Шара (1). У Аранђеловцу су нам се придружиле планинарке из ПД Букуља (2).
На пут са паркинга испред железничке станице Београд у 6.55 кренуло је 19 планинара. У Младеновцу нам се придружује једна планинарка. У Аранђеловац стижемо у 8.10. Пауза за кафу била је до 8.45. Пре поласка ка Гарашком језеру придружују нам се две планинарке чланице ПД Букуља из Аранђеловца.
На Гарашко језеро стижемо у 9.10. После краћих припрема и фотографисања у 9.30 часова 22 учесника креће на пешачку туру. У првом делу стазе, до изласка на гребен, мало стрмије, а потом гребеном идеално за ходање, кроз шуму, највећим делом кроз хладовину. С времена на време по неки видиковац. Нешто пре Котураче силазимо са гребена у долину Велике Букуље, а онда уз долину до бране Букуљског језера. Крај језера правимо паузу око 30 минута. Након паузе, крећемо, најпре макадамом, а потом пешачком стазом, и преко Таровитих јаруга и викенд насеља стижемо на врх Букуље. Не задржавамо се овде већ настављамо до планинарске куће и ловачког дома (у 14.10) и ту правимо дужу паузу. Након разгледања Аранђеловца са видиковца даље настављамо (у 15.00) подељени у две групе. Прва (16 планинара) се враћа на Гарашко језеро, а друга (6 планинара) маркираном стазом силази до парка у Буковичкој Бањи. Ка Гарашком језеру крећемо се косом између Велике и Мале Букуље повремено улазећи у маркирану стазу. Негде пред крај силазимо у корито Мале Букуље и до језера стижемо стазом низ сам ток. До минибуса, који нас је чекао на асфалтном путу у близини моста на Гарашком језеру, стижемо макадамским путем поред језера у 17.10.

Слободно време за ручак и обилазак Буковичке Бање било је од 17.40 до 19.30. Ка Београду крећемо у 19.30. У Београд стижемо у 21.25.

Акција се одвијала по изузетно лепом и пријатном времену. Прва група прешла је око 19 км, а друга око 13,5 км. И једна и друга група имале су и у успону и у силаску по око 600 м.